onsdag 28 februari 2007

Årets By igen!!

Läste i morgontidningen att vi har blivit Årets By, igen!!! Inte dåligt..."många järn i elden"..Välkomna på tårtkalas i Parken! , men nu måste vi bara fixa en "finare" julgran på centrumplan..
Nu är det inte många dagar kvar tills vi åker till Sälen-Mora, fredag morg kl 5.30 går bussen. Vi är 45 st dom ska me.. Magnus Johansson numera Kalmarit ska åka Vasaloppet också (Barbro orolig nu efter den svåra bussolyckan igår ) Jag sa till henne:- att det går inte att gå omkring och vara orolig , då kan man ju inte göra någonting-.....Kollade efter igår att våra luftmadrasser låg där jag la dem sist, de ska ju användas sista natten (sönd.-månd.) när vi övernattar i Mora Bygdegård, Utmeland (låter som utomlands).De första dagarna befinner vi oss 3mil från Sälen nämligen i Lövnäs (Älvdalen).
Snön som kom ner igår(någon dm ) ligger fortfarande kvar, jag gjorde faktiskt en snölykta, fin Va? lite mörkt kanske......
Nej, nu måste jag nog fixa till mig lite innan jag ska jobba!!!
Gullan har namnsdag idag: MARIA.. Grattis!!!

1 kommentar:

Gullan sa...

Tack söstra mi för att du kom ihåg min namnsdag! Jag sa till min äkta hälft ikväll "Ska du inte gratta mej"? Men de e förlåtligt nu i "Fasaloppstider". De e ju viktigare saker att tänka på:-)