måndag 26 februari 2007

Helgen gick fort!!







Måndag igen, helgen går fort när man har roligt!! Visserligen jobbade jag i lördags men det var mycke att göra så det gick fort. På lörd.kvällen kom Elin från Växjö, hon meddelade sin ankomst på garageinfarten med ett Volvo-TUT.
Vi åt gott och drack "foot of Africa" Elin fixade jättegoda semlor!!
Melodifestivalen var ju också ett måste på kvällen. Andreas Johnson´s låt lät bekant inte undra på att den gick vidare.Sarah Dawn Finer var ju inte tippad att gå vidare tydligen men hon sjunger ju helt magnifikt härlig ballad.. Elin och jag satt uppe och pratade länge Mats tröttnade och gick och la sig.God Natt!!
Elin hälsade på hos Clara o Viktor på sönd.fm. De fick en förlovningspresent (Bröllopsboken) och så var det ju Claras födelsedag, Grattis Clara 22år!!


Vi fick ett konstigt besök på sönd. från "skogen" en tjädertupp, trodde först den skulle komma upp på trappan. De är ganska stora när man har dem så nära. Den har tydligen varit här bland husen ett par dagar nu. I lördags satt den förresten på husnocken mit emot affären. Hos Gunnarssons hade den också varit, Bror Josefsson skulle "prata" med tuppen men det tyckte den visst inte om...
Senare på söndagen rattade Elin Volvon till Hultsfred och därifrån åkte hon till Växjö (hon ringde när hon var hemma att allt hade gått bra). Mats och jag svettades som vanligt i Blå Grottan har fortfarande inte skaffat några nya skor!!!
På kvällen fixade jag hemgjorda kycklingnuggets med currysås, det var smarrigt gott!!!
Det var den helgen det...jag får väl försöka göra lite nytta nu innan jag ska till jobbet, jag har kvällen idag. Jag får börja med att gå ut och skotta snö.....

Inga kommentarer: