onsdag 2 maj 2007

Sköna Maj...













Äntligen en ledig dag, solen skiner och vårfåglarna kvittrar. Härligt!!


På valborgsmässoafton tändes brasan på centrumplan kl 19.30 av samhällsföreningen. Vi var där och värmde oss...Mats prövade lyckan på lotter och vann lite kaffe och godis......och LarsErik Lindén höll ett vårtal. Brandbilen körde omkring med förväntansfulla barn, som stod på kö.. Allt avslutades med ett fyrverkeri..och alla var nöjda och glada...


Vi har inskaffat "Regnmätaren Kronblom" som jag nu har placerat i trädgården...Vad smidigt att mäta vatten när graderingen finns i hatten...

Småfåglarna tycker det är en konstig sak.




I lördags var vi i Kalmar och handlade och turligt nog var Elin där också.Hon hade varit på fest hos Johanna...så hon passade på att lifta med oss hem (till Hultsfred)
I Kalmar måste man ju bara fika innan man går lös i affärerna.. Elin tog en café latte amore väldigt god faktiskt, men jag vill bara ha svart kaffe.
Man kan ju inte åka ifrån Kalmar utan att gå på IKEA, nä det går inte...Jag fick väl med mig en 600-700 st värmeljus därifrån (alla ljuslyktor kräver massvis värmeljus, och det blir så fint i det lilla körsbärsträdet)
Nu ska jag faktiskt gå ut i det härliga vädret och bara njuta......Kronblom får nog inte nå´t vatten i sin hatt idag!!!!

1 kommentar:

Elin sa...

sikken fin liten kronblom!:)
ni är ju roliga...

mmm så mumsig amore. blir sugen!

valborg såg ju lyckad ut också..vi hörs. kram kram/e*