måndag 24 november 2008

Sävehelgen!!!

Försökte att komma iväg så fort som möjligt på fredagsem....mot Säve...Härligt... väderprognosen för helgen såg lovande ut på västkusten...Sol...Vi var framme ung 21.30 så det blev inte så mycket gjort den kvällen alla var trötta och Linda hade varit på en "50-års sväng" laddad me "Mary Poppins"Lördagförmiddagen bjöd på härligt promenadväder..det var lagom kallt och blåsten bet om kinderna...jag fick låna Lindas varma svarta mössa så jag frös inte... .........Istappar på berget.......












JUL på Liseberg...ingen ransonering på elen här inte....Ljus , ljus överallt det va fint...men oj va folk...det va bara att följa med "strömmen" Åhh brända mandlar..va gott det måste vi ha och glögg mums (lite hamnade på min kappa...det kuittar la) Linda köpte en hel tomtefamilj som hon ska ha i öronen till jul..det ni..










Is-show.............men jag såg tyvärr inte så mycke..lite folk i vägen men när jag äntligen trängde mig fram var showen slut..hahahaha..
Väl hemma i Säve igen.... nu var vi lite frusna och hungriga, Linda hade förberett en lasang under dagen och som förrätt...håll i er...vitlöksgratinerade havskräftor...mums..










SKA VI SPELA SPEL NU ????

Lite shopping hann vi med under söndagen (men vi spar oss till nästa helg i Stockholm) vi rusade runt lite på IKEA..och sen på Plantagen...där grabbarna satt kvar i caféet...Tack för en härlig helg Nu har vi äntligen sett Jul på Liseberg...nästa helg ska det bli Stockholm bara nu Mats kurerar sin förkylning väl han har inte varit så där jättepigg idag...å näsan rinner...Ta väl hand om er å bränn massvis ljus

Inga kommentarer: