måndag 10 november 2008

Helgen från Kalmartrav -Farsdag !!!

En liten uppdatering och en ansträngning från min sida..börjar på fredagkväll med Kalmartravet..buss från Högsby......vi var inkvarterade på hotell Solbacken som jag varmt kan rekommendera....****(*)....lite kallt när man skulle duscha eftersom pannan "kokte" kvällen innan vi kom...men man är väl härdad..hahahaha...








Segervissa pojkar med sina plånböcker.........
Kolla vad roligt systrarna har... thihihi......måste erkänna jag såg inte många hästar..satt lite dumt till med ryggen mot målet... ahh det gjorde inget...
Här är en till som har roligt..Niklas som har åkt från Växjö till Kalmar med Skanska-kompisar...Tack för ölen !! ..från Gullan och mig...



Gullan låg nog på plus...när bussen rattade hem till Solbacken igen...där vi intog ett rejält nattamål...inga bilder.....trötta och mätta gick vi sen å la oss.......





Vaknade tidigt lördagmorgon...trodde jag skulle ut å gå som jag brukar...hahaha optimist....kl 9.30 ung.vankades det en rejäl frukost i det "upplysta" varma köket (värmeljusen gav en härlig värme)..Ja, är det nå´n som ska med ut å gå nu sa Mats..... Gullan och jag gick å la oss igen..Mats och Stellan tog en rejäl promenad efter det att v-75:an var "spikad" 1000-rader....och det blev 2rätt....hahaha
Vid middagstiden var det dax att checka ut från hotell Solbacken för att styra färden hem mot Fågelfors...vi kommer snart tillbaka....
Det blev inte mera gjort den dagen man kan kalla den för den STORA slappardagen....
På söndagen var det ju Fars-dag!!!!Grattis så här i efterskott alla fäder...Elin och Niklas kom hem...och vi var bjudna till Björkstigen på mat....det var lite tumult för kära mor innan hon kunde börja med matlagningen...det gick proppar i ett....Mats lyckades konstatera till slut att felet berodde på diskmaskinen....men vi var ju många som kunde hjälpas åt med maten så det blev bra till slut...och kära mor fick lite extra vin så då blev hon lugn å gla...(Ingela ..nu är det "Mullheimska"vinet slut..bara så du vet...)

mer info och bilder finns på Elins och Gullans blogg......Undrar om vi ska få våra nya sängmadrasser imorgon..det blev inga IKEA-madrasser utan Thörnwalls i Mörlunda...det får bli en annan blogg...Ha det bra go vänner å bränn många ljus.....

4 kommentarer:

Gullan sa...

Ni är så välkomna tillbaka till hotell Solbacken. Så kul vi hade:-) och inget snarkande hörde jag, ha ha. Ja, det var synd att V75 sprack, men så är det ibland. Vi tar nya friska tag, nästa gång det blir jackpot!
Kjam från söstra
(Tack för att du satte in "snälla" bilder)

Elin sa...

hej du mor. hur har ni det i "regnet som bara öser ner.."tråååk! kollade mina tider vid jul nu och jag jobbar alla dagar innan julafton och till 21 dagen innan julafton. ska försöka och se om det går och ordna så jag sluta tidigare eller byta pass så jag hinner med sista bussen vid 18.25, annars kanske man får be någon snäll tomtefar att hämta vid coop i växjö!?! syster yster kanske får smycka granen själv i år då:(buhuu..
men vi hörs och ses ju innan dess:)kramar/dotra

Linda sa...

Här smyckas inga granar själv!! Jag är inte mogen att bryta traditioner...om jag så skall hämta dig själv söstra mi och klä granen 23.59....så får det bli så!! Pöss på er hela familjen!! Hakan, nä hååå, ring.., håkan!

Vi i Müllheim sa...

Det var "hadderajjan" det, ser jag! Förstår att ni inte såg så mycke av hästarna,hehe.(var Dr. Jelzin med i spelet?)
Jaha, då får man väl åka upp med bilen nästa gång, så det blir upptankning av vin igen!
Har ni kollat nåt om min kära svenska tv? Suck.. längtar.. Ja, till er alla också förstås :o)!!
Kramar från söstra