torsdag 9 oktober 2008

Länge sen sist....

Ja,ja det var ett tag sen...det är mycke nu...jobba hela dagarna tar på krafterna...I tisdags åkte Mats över till Öland för att hjälpa kära mor o. far och slänga massa skräp..som finns vid förrådet på baksidan-under altan-...Släpkärran togs med från Fågelfors med Elin´s "gamla" 90-säng (som ersatte den gamla i "mittenrummet")...+Görans "tank", (tänkt (fyndigt va...) att ha på Öland enl.Göran: bra att ha, samla varmt vatten i)som befann sig på Björkstigen.....nu blev det mycke känner jag.....haha..så dax för Ölandsbilder.....Fint...man kan knappt tro att det är höst...inga skiftningar på träden här inte....













Den här krabaten hade sin boning i "förrådet"...jag tror iallafall det är en Grodprins....

Nu ett raskt hopp till igår då Linda C. och jag åkte till Valåkra by..närmare bestämt till Fridas trädgårdslivolantliv...där hon har en liten mysig butik..hon hade annonserat om en "ljuskväll" kl 18.30...här finns det mesta att köpa..vad sägs om en liten udda sak som Jägarglögg..vill svärsönerna ha det kanske???





Det var mycke folk i butiken....å Linda har nu börjat shoppa loss....Frida själv hade fullt upp..men god hjälp av Clara...Ja vad kostade nu ljuslyktan..visst..ja 49:-..
Hela trädgården var upplyst med hjälp av massvis ljus å maschaller...Linda:"Jag vill också ha så här fint , ja ä så avundsjuk"Såja.... det fixar Tobbe ska du se....
nu till den röda tråden....i dammen.. syns kanske lite dåligt ...finns också en Grodprins.. även jag har många sådana här hemma fast de befinner sig inte i någon damm...det får väl Mats fixa thi hi..dammen alltså...

Detta blev mina inköp..fina va??
De lyser så mysigt i höstmörkret





Ha det nu skönt i höstmörkret alla nära å kära...å bränn många ljus (det gör jag)..KRAM..

2 kommentarer:

Vi i Müllheim sa...

Så mysigt ni har det i höstmörkret! Och grodprinsen var ju riktigt "söt"!! Fast du behöver ju ingen, har ju redan en där hemma (prins, menar jag hi,hi)
Massa kramisar från lillsöstra

Elin sa...

finally. bloggen har återuppstått! mysiga bilder..lite mörka en del bara så ser ju inte riktigt där i dammen!! fina lyktor du köpte..lite roligt att ann-loucie har köpt en precis likadan lykta hos frida förra året som den längst ner. väldigt fin! nä hä nu ska det packas inför helgen i gbg..kanske ringer en pling från säve annars hörs vi nästa vecka. Massa kramar/elin