söndag 19 oktober 2008

Solig hösthelg...

På fredagkvällen rattade Linda volvon till Parkvägen....(Micke ville inte åka buss tillbaka till Götet...han har ju varit i sina hemtrakter den här veckan för att jaga älg...) Linda hade förbeställt maten..Thailändsk kyckling- och räkwok..så det fick det bli ..Vad gör man inte för barnera...Det var faktiskt länge sen jag gjorde den rätten ..så det smakade faktiskt jättegott...Micke anlände senare på lördagfm. Steve och Rosita skjussade honom hit..de var på väg till en auktion i Ruda...Linda å jag ville åka å shoppa men eftersom klockan var ganska mycke fick det bli Karlsson (av alla ställen)..Ja, ja vi hittade varsitt regnställ....Em förströdde vi oss med korsord och långpromenad... då regnstället skulle prövas för det kom faktiskt lite regn...Regnstället höll "måttet"...thi hi.








På lördagskvällen var vi ju tvungna att fira Mats travvinst...som han fick på fredagen..men då kunde vi inte fira för Mats hade jour...men nu slog vi till med Förrätt:Toast Skagen, Varmrätt:Filé i mango chutneysås..Efterrätt:Glace au four... och Linda å jag drack "foten" och grabbarna höll sig till öl.....
Som sagt det blev många härliga promenader i höstsolen...."Åh vad hittar man väl här"??Timmarna går och det är dax för Göteborgarna....att åter ratta hemåt till Säve..Molly tittar ängsligt på Linda:"Glöm inte mig"!!!!
Hej Då!!! Ja, så blir det så tomt igen.....och till råga på allt.. Mats åker ochså iväg.. på ett möte, så nu sitter man här alldeles ensam å väntar att telefon ska ringa från Säve...att färden hem gick bra..."Ahh ja reder mig" jag får väl gå ut och bränna lite värmeljus i trädgården...det värmer..hahaha..
Visst blev det fint.....Ha det bra alla kära å vänner..å bränn mycke ljus i höstmörkret det värmer...puss å kjam...

2 kommentarer:

Gullan sa...

Nu har du skrivit så mycket om din goda mat att jag vill ha recepten av dej:-))Promise?
Ha det gott!
systeryster

Vi i Müllheim sa...

Vet att du lagade nåt thailändskt när jag var uppe i januari. Då vill jag också ha receptet!I fredags var jag med Emma och Steffen och handlade asiatiskt hos vietnamesaren i Mulhouse, Frankrike. Mitt inne i "ghetto"-kvarteren, där man inte skulle våga sig ut ensam på kvällen... Där kunde man hitta hönsklor i frysen och mycket annat oidefinierbart, men framför allt mycket gott och färskt+framförallt billigt. Har köpt in kokosmjölk för säkert ett halvår! Oj, blev lång kommentar. Kramisar, Ingela