söndag 26 oktober 2008

Sova sova sova säng säng.....

Yes äntligen åka till IKEA...köpa nya madrasser och ev ny sängstomme...vi har kollat efter vikt+längd+sovställning..nu måste man bara prova i verkligheten också...man är som ett litet barn på julafton...nu åker vi spänn fast släpkärran..mot "sherwoodsskogen"...Yes..
Ahh ..den här känns bra...Sultan Skien..Mats val, mitt val var Sultan Saltnes..helt perfekt för mig..Ja vi låg väl där och sov ett tag och tyckte att vi var ett med madrassen...thihi..bäddmadrassen redan utsedd..Hylla 32-Fack 1..nä nu får vi nog gå och beställa madrasserna...Jo säger Matilda (hon heter så..hon bakom den där datorn som de beställer på från lagret..fatta va ja mena...)nu är det så här att vi har fått lite problem med Sultan Skien (Mats madrass)inkommer först vecka 2....(Jaha och...) kanske kan vi få in 5st nästa vecka på tisdag..bor ni i närheten??...ja visst typ på BAUHAUS mitt i mot...hahaha.."men som tröst kan ni få kaffe+kaka biljetter"...Va..kaffe+kaka!!!..Nu åker vi härifrån..nä först slänger jag i typ 700st värmeljus i vagnen+servetter..ett par hallmattor slank också ner i vagnen( dom kan vi ju inte sova på..eller)...Åh vad jag blev besviken...Varför åkte vi inte till Thörnwalls i Mörlunda istället.....??Måste ju tröstshoppa lite..åker in till Baronen med släpkärra, fatta va mycke man kan handla när man har en släpkärra..Tack gode Gud för Village...Ha det gott alla kära och vänner..och bränn massvis ljus i höstmörkret..det gör jag..Haha.. puss å kjam...

2 kommentarer:

Gullan sa...

Det såg så skönt ut och avslappnande att se Mats ligga på sängen. Synd att ni inte fick med dem hem:-( Ja, Thörnwalls i Mörlunda är inte så dumt ialla fall. Dessutom kör de hem grejerna med, hi hi. Ha de gött! (Jag har så gott det går, med tarmrengöring osv. Men i morgon är jag o röntgar mej o sen ska det förhoppningsvis vara över)
Kram från söstra

Linda sa...

Ja, det var synd att ni inte fick med dem sköna sängarna hem!... Men oj vad jag skratta gott i går när du berätta om era bravader..."Komma in igen vecka 2, hallå!!..Nähä, då skall vi inget ha...köper jag ljus och servetter, och jaha hallmattor också..svarta!! checkautsjälv-kassorna; men hallå, där ska du dra kortet! Mats, jag vill ha korv!! Ställ dig i kön...jaja..Vart tog hon vägen?? Här är jag, bakom vagnen med massa grejer..men ååå flytta på er!!" hahahahaha!! JÄTTEROLIGT!!