onsdag 24 september 2008

Mats "barnvakt"!!!

Igår var Mats hundvakt hela dagen till sena kvällen...åt hunden Ville..(Solle å Camillas strävhåriga tax) det funkade bra..och det blev många promenader för Mats och Ville ryktet gick i samhället nu har Mats å Benita skaffat hund ha,ha,ha..han (hunden alltså) var nog helt slut när Solle hämtade hem honom igen...Vi som är vana vid stillsamma Molly...var Ville raka motsatsen, han for som ett jehu..över köksgolvet under kökssoffan knaper,knaper hördes det...NEJ, han har hittat en gammal godisbit... tänkte jag... (som dammsugaren inte hittade).. bort med soffan..fram med Ville och jag fick fatt på ..godiset..choklad ska ju inte vara så bra för hundar har jag hört...




Ville är en sprallig men samtidigt go hund...bollen gillade han att leka med Vem är starkast???









Det är roligt med bollar:))



Men nu är jag lite trött!!!!!

Kom osökt in på; när Mats å jag var kattvakt...på öland för länge, länge sen...kattens namn TUFSEN är det bekant ???DETTA är helt klockrent för en katt vid namnTufsen ...å alla andra katter med för den delen...som Mats säger..:))
Nähä, nu ska vi förgylla den här onsdagskvällen med lite potatisgratäng+rostbiff och lite vin...och ta hand om varandra... som Elin skrev...Kram på er alla och till helgen blir det Öland..yes...

3 kommentarer:

Gullan sa...

Javisst känner man igen TUFSEN. En hankatt, fast vår honkatt Kattja är lite lugnare - som tur är - likt Molly faktiskt, annars hade jag inte stått ut, ha ha. Vi syns på Öland.
Kram från söstra

Linda sa...

Helledudane då så sött....pappsen är nog allt lite sugen på en voffsing tror jag allt :-) Jovisst, lugna Molly i all ära men ibland kan det vara roligt med lite liv i huset också! Ta hand om er också, så hörs vi vidare!! Pöös och kraaaam!!

Vi i Müllheim sa...

Viggo brukar bita oss i tårna när vi inte vaknar, det är också effektivt.
Ha det så skoj på Öland! Vi ska på bröllop+dop imorgon. Också skoj!
Kram från söstra