söndag 21 september 2008

Söndag igen!!!

Måste ju göra en liten uppdatering nu har det ju gått en vecka igen....annars har det väl inte hänt så mycke under veckan...tandläkarbesök...inte så roligt, har bitit sönder en tand igen... är ju så förtjust i råa potatis...det blir dyra potatis om man säger...Ionsdagskväll var Mats å jag på ett trevligt seminarium med tv-kändisen Charlie Söderberg (Lyxfällan) Temat: "Alla kan bygga sig ett rikare liv"så Mats har ett mål nu....och jag får väl jobba ännu mera hahaha...

Igår var vi bjudna på 40-års fest...det var trevligt.. men jag har jobbat idag så det blev inte så sent för oss..som för vissa andra som var hemma vid 5.00-tiden ung......

Ja, nu känns det att HÖSTEN gör entré....positivt att lövträden blir så vackra..om det sen bara kunde sluta regna....

Har också fixat lite höstarrangemang, som Ernst sa: Färgen får det att brumma som en liten humla i mitt bröst...Ja säger då det... Ha det gott go vänner och massvis kramar....

4 kommentarer:

Elin sa...

åh. du ska då alltid va värst me dina arrangemang, jag som tyckte jag hade fått tll det så fint:)tihi. men mycket vackert!!! niklas poängterar att flatcoated retriever passar ypperligt när man ska spåra, och eftersök du vet:)haha!!men visst går det apportera ett flygande vildsvin om det skulle dyka upp:)men det blir nog ingen flattis än på ett tag. mycket att fundera över innan det steget ska tas, vuxenpoäng* nä hä..nu blir det skopunkten. men vi hörs i veckan.puss och kram/elin. (förresten, fint du hade gjort om på sidan, häftigt med bildspel, det vill jag åsså ha!!)

Gullan sa...

Jättefina arrangemang du har gjort. Blev inspirerad av både dej o Elin, så jag har satt ljung,kål och annat grått spretigt - fint alltså - i stora krukor och satt på verandan idag. Dessutom har jag putsat upp lyktorna, så man kan tända ljusen inuti igen, nu när det mörknar på.
Jag tror inte heller att Stellan kan springa på söndag, då hans förkylning "dämpat" ner honom. Men han får väl tro det en stund till. Anländer till Öland på fredagkväll, då jag har STÄNGT butiken:-(. Men natten är låååång.
Kram från söstra

Jimmy Danielsson sa...

du är så pysslig kära moster väldigt fint du gjort... vi syns på fredag ska bli mysigt=) och Elin om du vill låna en Flattis fråga mej å Jennie vi har en liten Tilda här som tycker om att springa i skogen=) kram kram

Vi i Müllheim sa...

"Att bygga sig ett rikare liv2 kan ju vara att spela mer på V65?! Brukar ju lyckas bra :o)
Fina blomsterarrangemang! När det blir lite mörkare om kvällarna ska jag skeda ur en pumpa och sätta ljus i, fast det blir väl först till Halloween... mina pelargoner står fortfarande kvar vid ingången och väntar på att bli utbytta av höstblommor, vi fått av Steffen (krysantemum)Kramisar